طريقة التواصل مع من قام بحظرك "Block" على الفيس بوك "Facebook"

Please wait 0 seconds...
Scroll Down and click on Go to Link for destination
Congrats! Link is Generated
طريقة التواصل مع من قام بحظرك "Block" على الفيس بوك "Facebook"
قد تحدث بعض المشاكل بينك و بين بعض الأصدقاء لو كنت مستخدما لموقع التواصل الاجتماعى فيس بوك، ان يقوم احد بحظرك "block" على الفيس بوك.
فى هذه الحاله تكون ممنوع ومحظور عليك مراسلتة او التواصل معه على موقع فيس بوك بأى طريقة من خلال الموقع، وفى حالة ان فكرت فى الاعتزار له او المحاولة للكلام معه لن تكون قادر لان فيس بوك لا يسمح بذلك، لكن هناك طريقة واحدة يمكن من خلالها التواصل مع من قام بحظرك و عمل بلوك لك "blocked you" على الموقع الفيس بوك.

اذن لدينا الان طريقة كيفية التواصل مع من قام بحظر حسابك على موقع الفيس بوك و سنعرضها هنا من خلال موقعنا

  1. تسجيل الدخول إلى حساب البريد الإلكتروني الخاص بك (gmail.com / yahoo.com) أو اى نوع بريد الإلكتروني أخر.
  2. انتقل إلى ارسال رسالة بريد اليكترونى.
  3. اذهب إلى الحساب الذى قام بعمل بلوك block لك، ستجده فى قائمة الهيستورى history، لن يظهر لك سوى الصفحة غير موجوده او Sorry, this page isn't available، تجاهلها واذهب للرابط الموجود أعلى الصفحة وانسخ الكلمة المكتوبة فيه مثل اللون الاحمر facebook.com/username (مثال: facebook.com/example) التى تضم اسم المستخدم فهذا هو المطلوب.
  4. ادخل اسم المستخدم الخاص بصديقك كما فى هذا المثال username@facebook.com (مثال: example@facebook.com) بمعنى التعامل معه كأنه اميل شخص ترسل له رساله عادية
  5. اكتب في رسالة (مهما كنت تريد أن تكتب) ومن ثم إرسال الرسالة الى صديقك. وسوف تكون الرسالة في صندوق البريد الوارد من الأصدقاء الذين قاموا بعمل بلوك او حظر لك على موقع فيس بوك وبهذه الطريقة يمكنك استعادة الاتصال مع أصدقائك في الفيسبوك، وحل كل المشاكل التى كانت بينكم.
عرضنا كيف تقوم بالتواصل مع الشخص الذى قام بحظرك على موقع الفيس بوك
واذا واجهتكم مشكلة بعد اليوم فى التواصل مع من قام بحظرك على الفيس بوك لا تتراجع عن السؤال من خلال التعليقات

Getting Info...

54 تعليقًا

  1. انا اتعملي بلوكات كتير كده ايميلي هايتقفل صح
    طب اشيل البلوكات ازاي
    1. لا مش حيتقفل شيئ عادي اما لو عملية ابلاغ كتير بيتقفل ركز ابلاغ مش بلوك
  2. لو كنت فاتح فيسبوك عن طريق متصفح متخفي أو عن طريق ابلكيشن الموبايل
    شو الطريقة للوصول لحساب الشخص؟
  3. لو كنت فاتح فيسبوك من متصفح متخفي أو عن طريق ابلكيشن الموبايل
    شو الطريقة للوصول لحساب الشخص؟
  4. ء
  5. انا مفهمتش
    اعمل اية
    1. ولا انا والله
  6. انا مافهمت
  7. شخص عملنى بلوك ومنعنى من رؤية صفحته تماما وكمان منعنى من رؤية تعليقاته السابقة فى الجروبات المشتركة وكل ما ادخل حتى على find firend لا القى اسمه او صفحته مع العلم انى سالت الاصدقاء المشتركين بينا قالوا انه صفحته موجودة كيف الوصول اليه تانى
    1. ادخل عليه عن طريق حساب آخر (اعملي صفحة تانية علي فيس بوك).
    2. ادخل عليه عن طريق حساب آخر (اعملي صفحة تانية علي فيس بوك).
    3. ممكن مع صفحة فيس بوك تانية او عن طريق اميل عادي
  8. صديق عملى بلوك ومعنى من ظهور صفحته تماما وكما معنى من ظهور تعليفاته او منشوراته السابقة التى كانت فى الجروبات المشتركة بينا .... مع العلم انها موجودة بسوال الاصدقاء المشتركين وصفحته ايضا موجودة للكل الاصدقاء المشتركين بينا ...كما انى احاول ان اجداسمه او صفحته ...فى االبحث عن اصدقاء جدد لا القى اسمه ابدا ....كما منع ظهوره او تعليقاته الجديدةالتى يكتبها حاليا ع رؤيتها مع العلم انه مازال يرسل ويكتب لكافة الاصدقاء المشتركين بيننا والكل يراها الا انا ما الحل ....اريد عودة هذا الصديق ورؤية كل تعليقاته مثل السابق قبل لبلوك
    1. ارسلي له رسالة كما هو موضح بالشرح وها توصل له على الرسائل فى الفيس بوك :)
  9. طيب لو رد حيرد على الايميل وللا فيس بوك؟؟؟
    1. ها يرد على الاميل
  10. انا مش فهمة اعمل اية معلش وضح اكتر لان انا محتاجة اكلم الشخص دة درورى لان وقعة فى نصيبة
    1. الشرح سهل وبسيط جدا انتى ها تشوفي اليوزر نيم بتاعه كان ايه مثال كدا username@facebook.com وكدا يبقى دا اميله ع الفيس بوك وتحاولي تراسليه من اى اميل اخر وها توصله الرسالة اللى انتى عاوزاها
      اليوزر نيم بقى تعرفيه ازاي عن طريق الرابط ها يكون كدا facebook.com/username وها تاخدى اليوزر نيم تستعمليه كاميل من الفيس بوك وترسلي له
    2. اشرحلي ازاي اعمل مافهمتش الطرقة
    3. اعملي اميل تاني وكلمي
  11. هل استطيع رؤيه اصدقاء شخص مسوي لي بلوك ع الفيس بوك
  12. تا
  13. طب هل الرسالة الي هرسلها دي هتكون على ال other ولا هتظهرله عادي في الرسايل
  14. طيب لو سمحت فى اكونت عاملى بلوك وهو ممكن يلغيه فى اى وقت ... وانا عاوزة البلوك يفضل موجود ازاى بقا اعمله بلوك عشان لو لغاه فى اى وقت يفضل البلوك موجود
  15. اين اجد الهيستوري history
  16. يقولي لا يمكنك الرد علي المحادثه شو افعل
  17. فيه صديق عملي حضر وانا لازم احكي معو شو أعمل لحتى أوصلو
  18. كيف احكي مع صديق عملي حضر ضروري جدا أحكي معو
  19. كيف احكي مع لي عملي حضر
  20. صديق حطنى فى قائمة ال Restricted ومش اقدر اشوف اى بوستات او صور الا لو public ازاى اقدر اشيل نفسى من ال Restricted friends؟؟؟
    1. الطريقة مشروحه وبسيطة جدا وهى انه تشوف اميل الفيس بوك يتاعه اية اللى هو اليوزر نيم بتاعه وترسل له من اميل تانى
  21. الطريقة منفعتش وقالي البريد المرسل الية غير صحيح
    1. مؤكد انه انت اختارت اليوزر نيم غلط تأكد من اليوزر نيم وارسل تاني
  22. هههههههههههه يلي عمل لك بلوك يعني مش طايق منظرك خلاص . تقبل الأمر و امشي بطريقك . ناس غريبة و الله
  23. انا لما افتح فيس صديقي بيظهرلي على صفحته (عذراً هذا المحتوى غير متوفر ) اعمل بقى ايه عشان ارجع اشوف صفحته تاني ؟
  24. كم عدد الاشخاص اللي لو عملولي عملية ابلاغ يتقفل حسابي
  25. انا لو اتعملي كام بلاغ حسابي يتقفل نهائي
  26. صديقي لقيت اسمه في الفيس بوك واريد ان اطلب الاضافه لكن لا يبين عندي طلب الاضافه تبعه كما لا يبين عندي اسماء اصدقائه فما الحل رجاء الرد ضروري ولكم الشكر
  27. اشوف بعض اصدقائي مخفين اسماء اصدقائهم جميعا كيف ذالك وشكرا جزيلا
    1. من خلال الخصوصية بتقدر تعدل مين يقدر يشاهد الاصدقاء عندك
  28. الطريقة بسيطة وسهلة ولكن مش شغالة ....... جربتا بالحذافير ولكن لا نتائج
  29. طيب يا صاحبى وبالنسبة ليا انى انا عملو على رقم تليفون مش ياهو
  30. لوسمحت فيه جروب علي الفيس مشتركة فيه و بعدين لما سافرت مش عايز يقهرني خالص و بعدين عملت اكونت جديد ودخلت علي الجروب باردو مش عايز يظهر ايه الحل
  31. لوسمحت في جروب علي الفيس مشتركة فيه و بعدين لما سافرت مش عايز يظهر خالص عندي وعملت اكونت جديد وباردو نفس المشكلة ايه الحل
  32. انا اتعملى بلوك من واحد وى عاوز اشيلو اشيلو ازى ؟
  33. لو سمحت في شخص ببعثلي ع الماسنجر وبحكي معي بس ما بقدر أدخل ع الصفحه واشوفها ع الفيس بس شكله الناس بلوك بدي طريقه اقدر اصل فيها للصفحه
    1. في صديق لغي الصداقه ومش قادر اشوف اي بوست هو بيشيره اعمل ايه
  34. انا علشان اشوف الطريقة دي صح ولا غلط انا عندي ايميلين فيس بوك بغت رسالة عن طريق g mail l موصليش اي حاجه
  35. برسل في الرابط بقول لي خطا في البريد
  36. طب لو الشخص حاول فك الحظر ومش عارف اي الحل
    1. اتبع الطريقة بدقة وسوف تجد الحل
  37. انا مافهمت شيئ لو في طريقة بالفديو او الصور ابعتوها
  38. الايميل بيتقفل لو اتعمله كام ابلاغ ؟؟
  39. ازاي الغي حظر ايميلى من ع الفيس
Cookie Consent
We serve cookies on this site to analyze traffic, remember your preferences, and optimize your experience.
Oops!
It seems there is something wrong with your internet connection. Please connect to the internet and start browsing again.
AdBlock Detected!
We have detected that you are using adblocking plugin in your browser.
The revenue we earn by the advertisements is used to manage this website, we request you to whitelist our website in your adblocking plugin.
Site is Blocked
Sorry! This site is not available in your country.